بعد از تزریق فیلر چه اقداماتی انجام دهیم؟
نوشته شده توسط : همیار

به گفته مرکز پوست، مو و زیبایی گیتا کلینیک (gitaclinic.com) جوانسازی و زیبایی با تزریق ژل هر چقدر هم که توسط پزشکی با تجربه و با استفاده از بهترین برندهای فیلر انجام شده باشد، نتیجه اش بستگی زیادی به مراقبت های بعد از تزریق ژل دارد. در صورتی که قصد انجام تزریق فیلر های زیبایی را دارید یا این کار را انجام داده و می خواهید نتایج آن را ماندگارتر کنید،  خواندن این مطلب را از دست ندهید.

در روز تزریق ژل

افراد باید با صورتی تمیز، شسته و بدون آرایش به مرکز درمانی وارد شوند. جهت راحتی بیشتر بیمار یک داروی بی حس کننده موضعی به صورت وی اعمال می شود. در برخی موارد، داروی بی حسی موضعی به داخل یا اطراف نواحی درمان تزریق می شود.

تزریق ژل در مطب

1 ساعت بعد از تزریق ژل

بلافاصله پس از انجام فرایند امکان بروز قرمزی، کبودی، تورم، حساسیت به لمس و یا خارش در نزدیکی محل تزریق وجود دارد. افراد باید از خاراندن، ماساژ دادن یا لمس محل تزریق خودداری کنند. بروز این علائم طبیعی بوده و معمولا ظرف چند ساعت تا چند روز برطرف می شوند. در صورتی که علائم بیش از 3 روز ادامه یابند، باید با مطب پزشک تماس گرفته شود. اعمال یخ، پماد آرنیکا و قرص هایی همچون برملین سبب کاهش یا رفع کبودی احتمالی شده که در این مرکز به عنوان بخشی از مراقبت های پس از فرایند ارائه می شوند. همچنین در صورت نیاز می توان جهت کاهش هر گونه درد از داروی استامینوفن (تیلنول) استفاده کرد.

گذاشتن یخ روی صورت

6 تا 10 ساعت پس تزریق ژل

 

توصیه های بیشتر رباره مراقبت های بعد از تزریق ژل

در بسیاری از بیماران می توان مزایای فیلر های پوسترا با استفاده از یک مراقبت پوستی تجویزی افزایش داد. محصولات حاوی ویتامین C می توانند پوست را تقویت کرده و بافت و حالت ارتجاعی آن را بهبود بخشند. علاوه بر این، مصرف ترتینوئین (یا رتین A) به بازسازی سلول های اپی درم پوست کمک می کند. اپی درم فوقانی ترین لایه پوست است. با گذشت زمان، ترتینوئین پوست را تقویت کرده و قوام و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. ترتینوئین از طریق مراکز پزشکی یا با داشتن نسخه از داروخانه ها به فروش می رسد. بهترین غلظت این دارو را برای پوست خود می توان از پزشک سوال کرد.

98 درصد آسیب های پوستی همچون پیری، چروک، لکه های تیره و هیپرپیگمانتاسیون در اثر آسیب ناشی از نور خورشید بروز می دهند. مصرف ضد آفتاب برای حفظ ظاهر و سلامت پوست ضروری است. در هنگام قرار گیری در معرض خورشید باید ضد آفتاب را هر 4 ساعت تمدید کرد. ضد آفتاب های که عدد SPF آن ها 45 یا بیشتر است مناسب به حساب می آیند. در صورت دشوار بودن تمدید ضد آفتاب در طول روز، می توان ضد آفتاب های پودری را به روتین روزانه خود اضافه کرده و به صورت متداول بر صورت و سینه خود اعمال کرد. در صورت بروز موارد زیر باید فورا با پزشک تماس گرفته شود:





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: